fredag 29 mars 2013

Bra start på dagen!

Ja, långfredagen har startat bra! Vaknade tidigt men Andreas vakna ännu tidigare (tur för mig). Så när jag vaknade skickade jag honom ett mess om att jag ville ha lite kaffe! Och nu har jag alltså fått både kaffe och macka "på sängen".

Och på tv:n går Madicken, en av Astrid Lindgrens alla underbara filmer! Jag kan se dom om och om igen fastän jag är 40+ och sett dom otaliga gånger! En personlig favorit är Rasmus på luffen! Men det finns så många underbara karaktärer, Kajsa kavat, Lotta, Karlsson på taket, ja listan blir lång...
Tyvärr görs inte såna filmer och böcker idag! 
Man hoppas bara att alla dagens barn får chans att se och läsa hennes böcker/filmer. Idag finns ju så mycket annat utbud.
Och man hoppas att skolorna använder henne som författarexempel, ingen svensk författare har väl nått ut till så många läsare. Oftast används ju Strindberg & Co. 
Ja, Astrid har då använts flitigt här hemma! :)

Och nu har Nyhetsmorgon börjat och diskussionen om föräldraledigheten är i ropet igen! Herregud, överförmyndar-Sverige, låt varje familj få bestämma själva hur de vill ha det. Man behöver väl inte ha lagar för allt! Låt vuxna få ta beslut själva!

Nä, nu får det bli en kopp kaffe till och sen ska jag jobba lite, tänkte oxå hänga med Nattis ut och motionera sen, hon rider och jag går/joggar! 
Och kvällen skall spenderas hos goda vänner! 

Happy Easter! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar